Kalkon till Fiskarhedenvillan
Äntligen kan vi andas ut igen, vi har trampat vatten sedan i måndags och nu äntligen börjar vi få huvudet ovanför ytan. Bland vår första leverans, för fyra veckor sedan, fick vi lite fel saker.. Ytterpanelen var standard, vi hade beställt 17cm, våra ytterdörrar hade frostat glas, vi beställde klarglas, samt våra fönster var fel. Är det en sak vi varit säkra på sen första strecket drogs på våra ritningspapper, så var det vilka fönster vi skulle köpa - mellanglasspröjs. Detta hade vi beställt, men fel kom. Eftersom fel varor levererades tittade vi direkt på kommande spec, såg då att våra takdetaljer var felmarkerade.. Vi hörde direkt av oss till vår säljare, Mikael. Han agerade direkt och sa att allt skulle lösa sig o tackade för att vi varit observanta. Nu fyra veckor senare har vi fått allt korrekt förutom våra fönster. Därför ringde vi i måndags till Mikael som helt säkert sa att vi gått rätt fönster. Här börjar vår vecka!! Många samtal blev det mellan Elitefönster, Mikael samt annat folk på FH i Borlänge. Jag fick fel information flera ggr från Mikael, info som var 100% säker! Bullshit! Gång på gång fick jag ringa och berätta att jag fått annan info från, min nu nya bekantskap på E fönster. De rätta fönstrena skulle bli ytterligare dyrare, spröjsen fanns endast i 23mm mm. Tråkigt att jag som kund ska informera säljaren och resten av FH vad det egentligen finns för utbud. Idag ringde Mikael mig igen, då med lite bättre slut. Nytt prisförslag kommer på tisdag. De ville att vi skulle betala hela fakturan inkl. fönstrena men aldrig att vi gör det. De menade att vi isf skulle få dra av pengarna på kommande fakturor, men nej! Betala aldrig för något du inte rett ut! Så kort sagt kalkon till FH och kanon till Elite fönster, som gav mig bra service och en genuin känsla som kund! Mycket text blev det nu, men viktigt att delge allt! Det gäller att ha huvudet på skaft när man bygger hus! Vet du att du har rätt - ge dig aldrig!
Kommentarer
Trackback